11 Mayıs 2016 Çarşamba

Franz Kafka-DAVA , ( kitap tavsiyesi )



    Kafka ölmeden önce yazdığı bu eserinin nerden bilebilirdi ki şimdilerin hatta geçmişimizinde en ünlü kitaplarından olacağının ?



  Blogumda yorumlamadan önce kitap hakkında biraz araştırma yapmak istedim. Aslında genelde kitabı almadan önce yapardım bunları fakat bu biraz farklı oldu. Tavsiye üzerine aldım birkaç ay önce DR den. Okudum ve çok sevdim ama bir problem vardı. Kurgu yarım kalmıştı ve bu benim içimi yedi. Dedim olamaz böyle bir son hatta sinir bile oldum ne yalan söyleyeyim!! Sonrasında koyuldum araştırmaya meğerse Kafka hiç bir kitabını yayınlayacağını düşünmeden yazmış ve Dava yıda o öldükten 2 yıl sonra arkadaşı Brod onun adına yayınlamış 25 yılında. O yüzden kitaplarının kurgusu yarımmış anlayacağınız. 

  İlk olarak kafkayı Dönüşüm ile tanıdım ve daha sonra Milena ya Mektupları okudum sonra da Dava.. Sevdim Kafka nın kalemini. Henüz diğer eserlerini bilmiyorum ama araştırıp alacağım raflarımın arasına ..
Neyse devam edeyim ve yoruma geçeyim.


  "Bir sabah ansızın tutuklandığınızı düşünün ama normal yaşamınızada devam edebileceğinizi öğrendiniz. İşte böyle başlıyor kitabımız. K. neyle suçlandığı bilmediği için yani ona bildirmediklerinden dolayı önce bunu bir şaka sansa da, kısa sürede durumun ciddiyetini kavrıyor. Ancak ne mahkemeye çıkarıyorlar K. yı ne de savcılarla görüştürüyorlar. Kaldığı pansiyonda, çalıştığı bankada, gittiği yerlerde K. dışında herkes, anlaşılamayacak bir biçimde davadan haberdardır. Böyle birşey hayattında yaşamayan K. ne olduğunu anlamadan daima dalga geçilir biçimde kalır. Ne olup bittiğine anlam veremez. Bir inat haline getirdiği davasıyla çırpınıp durur. Avukatlara gider, amcasıyla halletmeye çalışsalarda çözemez. Arasında hiçbir aracı bulunmadığını, bu davada sadece kendisinin yer aldığını anladığında ise, cezasını beklemeye başlar.

  Yani anlayacağınız Dava'nın belirgin bir nedeni yoktur.Buna rağmen,suçluluk psikolojisi içine sokmuş K. yı kitap ve özgürlük kavramını sorgulatmış okuyucuya da. Daha açık bir şekilde kitabın ne anlatmak istediğine gelecek olursak, aslında ortada gerçek, somur bir dava yoktur. Elle tutulabilir, gözle görülebilir bir dava değildir bu. Kafka'nın burada anlatmak istediği, okuyucuya aktarmak istediği dava, Bay K. zaten yaşadığı evrende yani dünya tarafından tutuklanmış, fakat bunun bilincine hiçbir zaman varamamış olmasıdır.."



  Böyle işte kitapta anlatılanlar ve Kafka nın bize aktarmak istediği. Demem o ki bende artık bir KafkaOkurum. Diyordum bu topluluk ne? Ne olduğunu Kafka nın kalemini okuyunca anladım. Gönlümde en sevdiğim yazarlardan biri olarak yerini aldı ve tabiki Dava yı da raflarımın birinci sıralarına yerleştirdi. Ayrıca arkadaşı sayın Brod a minnetlerimi sunmadan edemeyeceğim, o olmasaydı böyle bir eseri nasıl tanıma fırsatımız olurdu ki ? 



Franz Kafka

Max Brod, Franz Kafka nın arkadaşı. 
Bizi Dava ile tanıştıran..



                                                                         

                                                                           Sevgiyle kalın..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder