16 Nisan 2016 Cumartesi

Biran da Kararlaştırılmış Tatilin Tadı..

Ne zamandır istiyordum. Annem yanıma gelsin ve ona Safranbolu'yu gezdireyim, yanımda kalsın, arkadaşlarımla tanışsın. Bu istediğim oldu bu dönem hatta dört gün önce geldi yanıma. Neyse gezdirdik beraber bu gezilerimi blogumda diğer yazılarımda paylaşacağım sizinle. Annem dönmeye karar verdiğinde biranda bende onunla Uşak'a dönme kararı verdim. Bugün sabaha karşı üçte Banaz'a gelmiştik ama inanırmısınız ne kadar yorgunum, uykusuzum çünkü sınav haftasından çıktım hemen arkasından annem geldi yanıma ve ben hiç dinlenemedim. Sabah erken kalktık hep günümüz hemen bitsin istememiştim. Gelir gelmez attım kendimi yatağıma, özlemişim yatağımı, yirmiiki senelik odamı.. Bünyem o kadar alışmış ki erken kalkmaya sabah dokuz gözlerim hemen açıldı bu yorgunluğa rağmen.. Hatta kendi kendime söylendim ''aman be dinleneyim dedin iyiki Eda hemen kalk zaten!!''
Neyse özlemiştim sevdiklerimi, büyüklerimi. Teker teker ziyaret edeyim diyordum ki dayım aradı ''hadi balık tutmaya gidelim hep beraber hem piknik de yaparız'' tabi benim ağız kulaklarımda hemen hazırlandım, çektim eşofmanları üzerime geldi dayım aldı. Anneannem, annem, dayım, yengem, minik kuzenlerim toplaştık. Kızılcasöğüt Barajımız var bizim burda gittik oraya. Hemen kurdu dayım oltaları, düzeni. hep beraber tuttuk işin ucundan ben salatayı yapıyorum, dayım mangalı yakıyor, annem yıkanacaklarla uğraşıyor, minikler oyun peşinde, hele anneannem arada bir kayboluyor neredeydin diyoruz ''aaaa enki dağlara doğru gidivedim, gozalak topladım size ataşınız denk yansın diye guzum'' :) çok sever benim anneannem dağ, bayır, yeşilliklerde gezmeyi, bahçeyle uğraşmayı hiç gücenmez yapar. İnanın ben daha yaşlıyım :) Neyse mangalımızı yaktık mantar, tavuk ne bulduysak sıraladık tele koyduk mangala, duyar gibiyim balııık nerdee ? aman olta takımını kurdukda ne balığı nerdeee balık oysa bir umuttu bizimkisi gelmeyeceğini bildiğimiz halde bekledik dayımla. Olsun yinede zevkliydi. Hatta birazda olsa oturdum kitap okudum başında, dedim bu huzurlu ortamda kitap okumadım demem ben !! arabam olsa atlar atlar giderim tek başıma, çayımı demlerim semaverde kitabımı okurum saatlerce.
 İşte okuma hallerimden birisi, habersiz değil isteyerek çekilmiş bir fotograf bu. bu görünenin bir kısmı manzara, muazzam güzeldi. O kadar pişman oldumki yıllarca buraya gelmemiş olduğuma ama olsun geç olduda güç olmadı. Buranında tadına bakmış oldum. Neyse devam edeyim ben. Doyurduk karnımızı, sonra demledik semaverde çayımızı güzel sohbetler ettik bir yandanda bekledik hala balıkları, kurduğumuz düzenin sesini duymayı çok içten istedik ama olmadı aman oda eksik olsun napalım. Güzel eğlendik, bakın birde ne anlatacağım size ben araba kullanmayı hiç bilmem hatta şimdiye kadar hiç bir deneyimimde olmadu. Başladım dayıma ısrar etmeye dayı nolur öğret, işte burası tam yeri felan aman ne zor geldi o araba kullanması, ahanda şu gölete ucuyorduk allah sizi inandırsın :))) Neyse dedim ben en iyisi kursa gideyim, yoksa çok can yakarım :) Devam ettik sohbetlerimize, genelde hep etrafı gezdim, otursam bile elimde çekirdek hem çekirdeğimi çitledim, çayımı yudumladım bunun yanında hep etrafı izledim. Doğadaydı gözüm.. Her zaman olduğu gibi şu zaman su gibi aktı tabi toparlanmaya başladık, saat altı olmuştu. Pekde yorundum aslında bu kadar yeterli olsa iyiydi. Vucüd iflas etmeden ben onu dinlendirmeliyim değil mi ama ? :) Topladık eşyaları arabaya, koyulduk yola.. Evli evine köylü köyüne dedik..
Güzel eğlendim ben bu hafta, çok bunalmıştım sıkılmıştım sınavların stresinden suratsız, tipsiz, sinirli birine dönüşüvermiştim, Ama bu hafta oturmadım hiç yerime, gezdim dolaştım inanın şikayet etsem vicdanım acır. Dilim yerinden kopar.:) Safranbolu gezilerimede yer vereceğim en yakın zamanda blogumda. 
Harika diyebileceğim kadar abarta bileceğim kadar abartarak söylüyorum. Çok keyif aldım bugün, çok eğlendim. Güzel bir Haftasonu gecirdik. Yedik, içtik, güldük, eğlendik. Bana çok iyi geldi. Tekrardan düşündüm de yanımdaki insanlar sayesinde keşke değilde bugünlerim hep iyiki demekle geçiyor. İyi, güzel ve en önemlisi beni çok seven insanlar biriktirmişim, Bundan güzel ne olabilirki.. Günümüzü güzel eğleyenler, hep var olun..
Kızılcasöğüt Barajı bir kısmı..
Barajın bir diğer yarısı, doğanın güzelliği..
Yetmiş yıl yaşamış bir insan, yakaladım onu uzun uzun düşünürken kim bilir neler düşünüyor, yaşadığı hangi güzel anları yad ediyordu bu güzel manzaraya bakarak. Aldım hemen onu kadrajıma.. (anneannem)

2 yorum:

  1. Dayanamadim bunuda okudum.)) güzel, samimi, icten.. sandalye hosuma gitti, yönetmen sandalyesi gibi.. :))))

    YanıtlaSil
  2. Bu güzel yorumlarını da, seni de çok severim :)

    YanıtlaSil