24 Nisan 2016 Pazar

Kitapla Yaşamak..

İnanın koca dünyayı kucaklıyor. Dünyanın bir ucundan diğer ucuna hiç masrafsız geziyorum.. Çok okuyorum başlıktada bahsettiğim gibi kitapla yaşıyorum..
Şimdi okumayı ne kadar seviyorsam, küçükkende o kadar nefret ediyordum. Ne çok şey kaybetmişim meğerse.. Lise çağlarımda başladım okumaya düşünün ne kadar geç kalınmış!! Bazen abarttığımı düşünüyorum okumak konusunda ama abartmıyorum ya benden psikopatları var :) Lise çağlarında okumaya başladım derken, çok okumaya başladığım zamandan bahsediyorum. Öncedende okurdum hatta inanırmısınız siyasi kitaplarla başladım okumaya. Öyle çizmeli kedi felan yok. Almazlardı değil alırlardı çocuk seti vardı ama gözüm hep babamın kitaplarındaydı.. Birde beni etkileyen şuda olmuş olabilir. Babama diyorum  şu ne demek ? Cevap hemen  '' şu vitrindeki ansiklobedileri aç da oku'' :) Hep kızardı ''açında bir kitap okuyun'' boş boş durmayın. Ders çalışırdım inanamazsınız ama ''soru çözüp duracağına açta iki satır birşey oku'' derdi.. Baba kitap alacağım derdim '' vitrindekiler bitti mi ? '' derdi.. İşte böyle başladım koca vitrindeki Uğur Mumcu kitaplarına, haaaa pişmanmıyım tabikide hayır o koca yürekli adamı tanıdım. Onun yanında bu koca yürekli adam, başka güzel insanlarda tanıttı bana. Uğur Mumcu kitaplarından sonra ilk kitabım '' Maksim Gorgi ANA '' oldu. Amcamın hediyesiydi..Bir kitap sizi ne kadar aydınlatabilir? Kendine ne kadar bağlayabilir ? İnanın bu soruları en üst düzeyde cevaplarım size. O kitabı da birgün anlatacağım blogumda. Neyse, bir süre hep siyasi kitaplar okudum lise sona kadar felan, hala okuyorum fakat o zaman sırf siyasi kitaplar satın alırdım yada başkaları ödünç verirdi. Hatta sınıftaki arkadaşlarım siyasi terimlerle seslenirlerdi bana .. Son sınıfta birden tarzım değişti.. Yine okuyrum ama daha çok macera tarzı yani edebi eserlerin dışında kitaplar alır okurdum.. Şöyle alacakaranlık felan. Galiba böyle kitapların bir günde bitmesiydi beni etkileyen. Günde bir kitap abartmıyorum ama oluyor yani o kadar akıcı kitaplardıki. Pat pat oku. Bitir kaldır. Şimdi pişmanlık yaşıyorum aahhh ahhh o günlerde ne klasikler bitirirdimde işte!! Hatta geçen eve geldiğimde kitaplarımı düzenleyeyim dedim o kadar saçma kitaplar almışım ki. Saçma diyorum emeğede saygısızlık yapmak istemiyorum ama insanlar öyle kitaplar yazıyorlarki artık yazmış olmak için.. Konudan konuya atlıyorum ama hele bir kitap gördüm geçende isim vermeyeyim ama kadın kitapta acıdan başka birşey bahsetmemiş arkadaş. Ben kitap okurken kafa dağıtayım diyorum, morel alayım diyorum ve birşeyler öğreneyim en azından. Ama hep mi olumsuz olur hadi oldu hiç mi birşey öğretmez!! Ya olmaz ama sizce nasıl ama bence kitap insana birşeyler katmalı, hüzünden çok daha fazla şeyler vermeli hüzün değil.. Neyse işte bakıyorum bir sürü kitabım var ama yarısı suan hiç tarzım değil. Atmayada kıyamaz insan çünkü ilerde kendi evime kocaa kütüphane yapmak amacım.. Düşünsenize salonunuzda deev bir kütüphane veya sadece kitaplara ait koca bir oda en büyük hayalim. Ama yapacağım bu gazla gidersem bir değil iki kütüphane yaparım ben :) 
Bir zamanlar üniversiteye başlayacağım yıl koca bir ara verdim okumaya. Onun eksikliğide üzerimde yok değil. Özlemiştim ama o zaman tabi ergenlik bozabiliyor psikolojinizi, 1 sene çöpte neyse o zamanlardada mutlaka alınan dersler vardır. 
Daha sonra üniversite yıllarımda yani şimdilerde diyeyim, edebi kitaplar okumaya başladım. Bana birşeyler kazandırabilecek eserler. Arada bir başka tarzdada okuyorum tabiki ama en çok edebi. Sınav haftam geliyor elime alamıyorum kitaplarımı!! Şimdi diyeceksiniz ne alaka? Ama öyle olmuyor işte kitap okuyacak vaktim varsa derste calışabilirim deyip bırakıyorum elimden. Özlüyoruz birbirimizi..
Benim en iyi dostlarım arasındadır kitaplarım. Eeee şimdi siz düşünün ne çok dostum olduğunu.. Ama hep ben onları dinlerim.. Olsun farklı hayatlar tanımak, farklı insanlarla tanışmak inanın mükemmel bir duygu.. Farklı ülkeler, farklı şehirler ve farklı kültürler ..
Okuyalım hep okuyalım her yerde okuyalım. Otobüste bir şehirden diğer şehire giderken, dolmuşta işten eve evden işe, okuldan eve evden okula giderken, müzik dinlerken veya hiç bir sebep yokken şehrinizde deniz varsa deniz kenarında deniz yoksa en güzel yeşillik bir alanda tek başınıza, huzurla okuyun..
Siz kitaplara 1 adım atın onlar size 10 adımla geliyor merak etmeyin..


2 yorum:

  1. Kitap manyagi oldun sen iyce :)) birde blog görüntün degismis. eskisinden daha iyi olmus. simsiyah icim karariyordu. Ama buradada yazilar beyaz. Oda göz yorucu geldi bana.))

    YanıtlaSil
  2. Buralar beni kitap manyaagı yaptı valla :D
    Senin sayende bi kaç yanlışımı düzeltiyorum mesela şimdide yazının rengini değiştiricem :))

    YanıtlaSil